شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: برای حل دردها و آسیب‌هایی که در جامعه داریم همه باید وارد میدان شوند، اگر نوجوانی در یک منطقه از شهر مبتلا به آسیبی شد، نمی‌توان گفت این مشکل به ما ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در جمع مسئولان و اصحاب رسانه استان همدان، با تسلیت شهادت شهید هنیه، اظهار داشت: آنهایی که پس از شهادت شهید هنیه، توصیه به خویشتن داری می‌کنند، بدانند این حق قانونی جمهوری اسلامی است که با دشمن بنا بر تصمیم خود، تقابل کند.

وی با تبریک هفته خبرنگار، گفت: از تمام زحمات شما در طول سال و خصوصا در ایام گذشته و در ترویج مکتب امام حسین(ع) تقدیر می‌کنم.

امام جمعه همدان افزود: مسئولان متولی باید نسبت به حل دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران به‌خصوص مسئله بیمه و بازنشستگی اهالی رسانه رسیدگی کنند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش‌های خبرنگاران با حقوق و مزایا موجود در شرایط فعلی، مصداق مجاهدت و قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: هفته خبرنگار صرفا برای تشکر نیست، بلکه باید بستری فراهم شود تا مشکلات شنیده و برای حل آن نیز تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: اگر هر سال یک اقدام کوچک برای این مجموعه انجام شده بود، در عرض چند سال بسیاری از مشکلات برطرف شده بود.

وی با بیان اینکه لازم است تا خبرنگاران هر لحظه به فکر به‌روز رسانی علم خود باشند، اظهار کرد: نیازمند توجه به تقویت و مهارت‌افزایی در بین خبرنگاران هستیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: با متن، کلمات کلیدی و تیتر مناسب است که می‌توان مطلب را به مخاطب به‌درستی انتقال دهیم، چیزی که امروز در حوزه از آن به عنوان علم اصول یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سند فرهنگی در استان مبتنی بر اولویت‌های فرهنگی و واقعیت‌های اجتماعی همدان تدوین شد، ابراز کرد: اهالی رسانه می‌توانند نقش موثری در اصلاح آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی غیر از خبرنگار کنش‌گر است، اظهار کرد: برای حل دردها و آسیب‌هایی که در جامعه داریم همه باید وارد میدان شوند، اگر نوجوانی در یک منطقه از شهر مبتلا به آسیبی شد، نمی‌توان گفت این مشکل به ما ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی موثر هستند، اما آیا کنش‌گری‌های ما به این سمت رفته یا خیر؟، گفت: برگزاری جشنواره‌هایی که قبلا در همدان برگزار می‌شد، نقش موثری در ایجاد نشاط اجتماعی داشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه از اهالی رسانه‌ می‌خواهم تا در برابر آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش احساس مسئولیت داشته باشند، ابراز کرد: در منطقه‌ای از همدان نزدیک به ۱۴هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند، اما فضای ورزشی و تفریحی مناسبی برای آنها تعبیه نشده است.

وی ادامه داد: در همین منطقه ده‌ها سوله از ۴۰ ساله پیش معظل مانده و زمانی که درخواست می‌کنیم تعدادی از آنها را به ورزش و جوانان بدهند، گفته می‌شود قانون اجازه نمی‌دهد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه اگر قانون اجازه نمی‌دهد پس مدیر را برای چه انتخاب می‌کنند؟، گفت: مدیر خوب، مدیری است که از این مشکلات و آسیب‌ها ناراحت شود و برای رفع آن تلاش کند.

وی با بیان اینکه همه ما در برابر حل این آسیب‌ها مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: از من امام جمعه تا مسئولان و اهالی رسانه همه در این عرصه مسئول هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه برای اداره کشور حاکمیت کافی نیست، بلکه حکمرانی هم نیاز است، یادآور شد: در حکم‌رانی خوب، مردم در کنار مسئولان، موثر و دارای نقش هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha